DIFER FELMÉRÉS
Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer
A kisiskolásoknak, az iskolai előrehaladás szempontjából
bizonyos elemi készségeknek kell megfelelniük.
A Difer felmérés a gyerekek diagnosztikus értékelésére alkalmas tesztrendszer.
A vizsgálat ára: 12.000 Ft

fontos alapok
A vizsgálat a teljes képességrepertoár megismerését célozza meg, nem csupán a hibásan funkcionáló részképességekre világít rá. Segítségével meghatározhatók a fejlesztési irányvonalak, megtervezhető a fejlesztés.
mikor kell felmérés?
- Rendezetlen, bizonytalan mozgás
- Nem tudja a keresztmozgásokat
- Nem tudja követni a mozgásokra vonatkozó utasításokat, bemutatás után sem
- Zavaros téri orientáció esetén, nehezen tájékozódik a saját testén is
- Nehezen marad egy feladatnál, nehezen leköthető
- Figyelme könnyen elterelődik
- Szabálytalan a ceruzafogása
- Nem szívesen rajzol, vagy végez kézügyességet igénylő feladatokat
- A sorrendek felfogásának nehézsége, az egymásutániság térben és időben
- Nem szereti a memória játékokat
- Nem szeret mesét hallgatni, nem köti le a felolvasott mese
- Gyakran visszakérdez, megerősítést igényel, nem érti, mit kell csinálnia
- Vannak beszédhibái, artikulációs nehézségei
- Iskolai teljesítménye nem éri el a kívánt szintet, lemarad a társaitól
- Sok segítséget igényel, nehézséget okoz az önálló munka
- Rövid ideig tud koncentrálni
- Nehezen követi a tanóra menetét és a szóbeli utasításokat
- Olvasási, írási, számolási nehézségei vannak
- Nem érti az olvasott szöveget; a kapcsolódó feladatokat nem tudja megoldani
- Írása görcsös, nehezen tájékozódik a füzetben, helyesírási nehézségei vannak


7 teszt
A DIFER hét elemi alapkészség diagnosztikus mérését és fejlesztését segíti.
Mindegyik a személyiségfejlődés, az iskolai tanulás szempontjából kritikus jelentőségű előfeltételnek tekinthető.
Ezek a következők:
- az íráskészség elsajátításának előfeltétele,
- kritikus elemi készsége az úgynevezett írásmozgás-koordináció.
- Az olvasás- és írástanulás megkezdéséhez elengedhetetlen a beszédhanghallás.
- A nyelvileg közölt információk vételének egyik meghatározó tényezője a relációszókincs fejlettsége,
- a matematika tanulásé az elemi számolási készség fejlettsége, a tudásszerzés,
- a tanulás, gondolkodás kritikus feltétele pedig többek között a tapasztalati következtetés és a tapasztalati összefüggés-megértés fejlettsége.
- Az eredményes iskolai beilleszkedés, tanulás további döntő kritériuma a társas kapcsolatok kezelésének fejlettsége (kortársakkal, felnőttekkel), az ún. szocialitás (elemi szociális motívumok és készségek).
eredmények
A DIFER-ben szereplő tesztek diagnosztikus képet nyújtanak a készségek fejlettségéről, lefedik annak minden összetevőjét, részkészségét. Ennek köszönhető, hogy a mérési eredmények egyértelműen ki tudják jelölni a fejlesztési tennivalókat.
A gyermek fejlődésének jellemzésekor azt adjuk meg, hogy a készség elsajátításának melyik fázisában van.
A készség fejlesztést mindaddig folytatni kell, amíg a gyermek az optimális fejlettségi szintet el nem éri.